simoleons

Alla inlägg under januari 2013

Av simoleons - 31 januari 2013 20:49

( Jag äger inte text eller bilder, allt ägs av EA!)


Aurora Skies är den nya världen som skapats av EA och släpps den 21 februari och såhär skrev EA om världen:


"Utforska de hisnade miljöerna och de enorma, oröda naturen som väntar dig i Aurora Skies! Den pittoreska kuststaden har allt som behövs för ett liv i naturen: låt din familj växa till sig på de stora ytorna och husen som omges av av ett miljövänligt samhälle,traska runt under majestätiska och praktfulla vattenfall som planar ut i en stor naturligt uppvärmd sjö,eller ta en nattlig promenad under  det ljusa mångfärgade natthimlen.Det är den perfekta tillflyktsorten för simmar som vill ha en förändring i sitt liv, som söker sig själva, eller som vill ha en bit av fridkakan."

Här är lite bilder från världen:


Detta är bilder från "den vanliga versionen" men det kommer också vara en guldversion av världen som det varit med några andra världar.

Jag tycker världen ser jätte fin ut. Men jag tycker vattenfallen är inte speciella (eftersom allt nästan är "källan" i världen) för den här världen eftersom nästan varje värld EA skapar har något slags vattenfall eller liknande.

Men jag hoppas på lite mer bilder och info om världen innan jag bestämmer mig för att köpa den, kanske.

Världen kommer bara kunna köpas med SimPoints alltså inte som det var med Monte Vista!


 

Av simoleons - 31 januari 2013 17:12

Klicka på bilden för att ladda ner eller klicka HÄR!


Vill dina simmar se snygga ut men vet inte om dom ska ta en klänning eller linne? Då är denna klänning perfekt!

En slags kombinerad linne-på klänning- klänning.

Klänning för ungdom-vuxen och det är fyra områden som kan ändra färg på.

Av simoleons - 31 januari 2013 09:45

Hej!
Tänkte dela med mig lite mer om Mitt Spel/ Gameplay just nu.

Så...

Jag har precis laddat ner gratis staden Riverview och väljer ett färdigt hushåll + familj.


Jag gav hela husets insida en "makeover":

 

Övervåning innan.

 

En liten bättre bild på övervåningen innan jag gjorde om.

  

Bild på undervåningen innan jag renoverade ( bättre bilder längre ner).

 

Lucy McDermott. En liten före-bild innan även hon fick en makeover.

 

Efter sin makeover! Vad tyckte ni? Hiss eller Diss?

   

"Vad då? Jag tränar faktiskt". Haha ^^ Jag kommer tyvärr inte ihåg någona av familjemedlemmarnas namn, förutom Lucy.

 

( Ledsen för att "tonåringen" kom med :P)

Nedervåningen innan renovering.

   

Övervåningen efter renoveringen. Jag kan säga en sak : Det var super svårt att renovera då familjen bara hade

1500 $.

 

En till bild på övervåningen efter renoveringen.

 

( Förlåt för sim i bilden och penga-saken)

Nedervåningen efter renoveringen

 

(Förlåt för simmarna och penga-saken,igen -.-)

En till bild nedervåningen.

 

Lite mer Gameplay! Lucy står och lagar mat efter dagens skörd i trädgårdslandet.

 

"Mannen" (

 

"Tonåringen" ska jogga lite ute på landsvägen och solen går långsamt ner för dagen.

   

Familjen håller på att äta middag/diskar. Ähum, det finns faktiskt en till familjemedlem - "Lillen" ( fick också nytt namn 8D) men jag har inga bilder på honom ( fast det enda han gjorde var att fiska så inte så roligt egentligen...)


 

Av simoleons - 30 januari 2013 14:45

                                                     Vaggvisor och barnramsor



"Skapa tidernas barnkammare! Klä upp din småtting i helt nya kläder och dekorera barnkammaren med möbler för kräsna barn. Den medföljande babymonitorn Talets gåva, ser till att din bebis kan kommunicera sina önskemål eller behov, och skulle det råka röra sig om ett bad eller ett blöjbyte så fixar byt- och badstationen Ren som snö biffen! Förbered dig på att ta barnkammaren till nästa nivå med Vaggvisor och barnramsor-setet!"


Detta set kom för ca. 2-3 veckor sedan, kanske? I allafall jag tykcer det här setet är super fint och med två nya premium innehåll!


                                                  

       Babymonitorn Talets gåva
"Om en bebis gråter ensam i ett rum, är det då någon som hör den? Tja, om babymonitorn Talets gåva finns utplacerad i ditt hus så kommer alla att höra det! Fortsätt med dina dagliga sysslor så kommer du att veta så fort ditt barn blir olyckligt. Med de toppmoderna sensorerna behöver du aldrig mer gissa dig till vad ditt barn vill! Med vår monitor vet du exakt vad som fått barnet att surna till den här gången."
 
                                                  

        Byt- och badstationen Ren som snö

"Smutsig blöja? Smutsigt barn? Verkar det som om din bebis befinner sig i ett ständigt tillstånd av kladd? I så fall är det här produkten för dig! Rengör ditt barn tryggt och säkert med byt- och badstationen Ren som snö! Den speciella designen med ett halkfritt kar och en komfortvadderad blöjbytaryta gör att det räcker med ett tork och ett snurr för att smutsen ska flyga av!"



Och flera nya söta kläder till de små! Är det bara jag som tycker att detta är första gången det är riktigt snygga kläder till småbarnen i ett set?


Fotnot:Ja, jag vet att setet är "gammalt" (


(Obs! Jag äger varken bilder eller information!)


 

Av simoleons - 30 januari 2013 12:30

Ja, som rubriken lyder - problem.

Jag har problem, eller rättare sagt min dator har problem. SÅ mycket problem att jag är tvungen att byta dator vilket betyder att jag måste installera om ALLA mina sims-spel ( 11 stycken) och det tar... tid. Plus allt jag laddat ner/köpt från store (och vi kan säga att det är ... rätt mycket saker).

Jag sitter just nu och installerar Sims 3 grundspelet ( Ten more to go) , så det kommer ta tid.

MEN jag har skrivit några tidsinställda inlägg och jag kommer tipsa om massa roliga downloads 8D. Men det är inte farligt jag kommer eventuellt kunna spela sims idag/imorgon ;)


 

Av simoleons - 29 januari 2013 18:00

Klicka på bilden för att ladda ner eller tryck här HÄR!


Med den här klänningen kan dina simmar fortfarande vara trendiga men ändå behålla sin snygga country-look.

Denna snygga klänning är gjord av Anubis ( <-- Anubis egna/andra webbsida).

Den är bara tillgänglig för ungdom-vuxen: Vardag,finklädsel och karriär. Fyra områden på klänningen är ändringsbara(blommönstret ingår inte, gå till sidan för klänningen för länk dit).


 

Av simoleons - 29 januari 2013 13:15

Hej!

Jag har börjat fixa lite inför historien som jag kommer lägga upp här inom några veckor!

Jag har dock bara skapat familjen, fixat lite med familjen, flyttat in dom i ett hus och tänkt ut en liten story.

Så det är mycket kvar, därför kommer den tyvärr om ca 2 veckor.


Kate Cunningham. Syster till Katerina Cunningham och moster till Alysia,Toya och Ted.

Kate är en blyg person som helst sitter och läser en spännande bok eller är med resten av familjen, men inte för mycket med sin syster Katerina om hon skulle få någon av sina kända diva-utbrott.

Hennes syster har gift sig flera gånger men Kate har aldrig funnit kärleken och har slutat hoppas på den sen den där dagen för länge sedan ...

Hennes största dröm är att bli författare, men vågar hon kliva ut från sina kända syster skugga och stå på egna ben?

 

Ted Cunningham. Ted är bror till Toya och Alysia, Katerina är hans mamma och Kate hans moster.

Ted är bråkig, smått ouppfostrad,upprorisk och får göra exakt vad han vill för Katerina, som ändå inte bryr sig om vad sina barn håller på med. Ted har blivit utkastad från många platser och skolor och tillslut orkade ingen skola ha med honom att göra men Katerina mutade skolan som lät honom vara kvar, trots att han inte skulle det. 

Kommer Ted någonsin lyssna på Kate som förgäves försöker få honom att sköta sig och kommer han äntligen lugna ner sig och vara den trevliga,snälla pojke han en gång var?

 

Toya Cunningham. Syster till Alysia och Ted, Katerina är hennes mamma och Kate hennes moster.

Toya är skolans populäraste,vackraste och bästa. Hon är den äldsta av Katerinas barn och den enda utom Kate som har fått se Katerinas riktiga jag, före glamouren, kändiskarriären och hemligheterna. Men Toya har aldrig brytt sig, varken om hennes mamma eller någon annan, utom sig själv. En egenskap hon tyvärr fått från sina mamma.

Men innerst inne hoppas hon alltid att allt ska vara som det var innan, men det berättare hon aldrig för någon.

Kommer Toya få se sin mammas verkliga jag och allt bli som vanligt igen?

 

Alysia Cunningham. Syster till Ted och Toya, Katerina är hennes mamma och Kate hennes moster.

Alysia är yngst och har ännu inte förstått allt galet som händer omrking henne. Katerina spenderar mindre och mindre tid med sina barn och Alysia har börjat se Kate som sin "mamma" eftersom hon knappt träffat sin mamma eller pappa.

Kommer hon också bli som sina syskon eller kommer Kate kunna hjälpa henne bli en egen person?

   

Katerina Cunningham. Syster till Kate och mamma till Alysia,Ted och Toya.

Katerina är en stjärna med en lång karriär som skådespelerska bakom sig och ett flertal brustna hjärtan.

När hon nu försöker ta sig in i en karriär som sångerska. Katerina har inte tillbringat en minut med sin familj på år och kommer längre och längre ifrån dom. Men för Katerina är livet en dans på rosor. Hon är snygg, rik, känd, stort hus och har alltid en ny man vid sin sida.

Kommer Katerina någonsin bli sitt gamla jag igen, stadga sig och bli en familj?


                                    Kommer Kate bli en känd författare som hon alltid drömt om?

                                           Kommer Ted bli den härliga killen han brukade var?

                                             Kommer Toya få tillbaka sin familj som den var?

                                        Kommer Alysia också bli som resten av Cunninghams?

                            Kommer Katerina bli den mor hon var och sluta stå ute i rampljuset?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Vad tycker ni? Lämna gärna en kommentar om vad du tyckte om familjen!


 

Av simoleons - 28 januari 2013 18:45

Klicka på bilden för att ladda ner eller tryck HÄR!


Letar du efter en snygg klänning perfekt för dina simmar, på jobbet eller bara för en middag med dom "perfekta grannarna där allt måste vara perfekt" brevid? Är inte denna klänning den perfekta då?

Hittade den här snygga klänningen för Vuxen/ungdom hos Juliana's Corner.

  

Not swedish? Translate!

Sök i bloggen

Presentation


Hej!
Jag är Vanessa, är 14 höstar ,älskar sjur,måla, spela sims och driver den här bloggen!

Kul att du tittade in;)
Glöm inte att lämna en kommentar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du att jag ska skriva om?
 Fusk
 Guider
 Historier
 Gameplay
 Nedladdningar
 Simmar (Veckans stil m.m)
 Annat (kommentera gärna)

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

30 Day Sims Challenge

 

Vilka dagar är redan klara och vilka kommer?

 

Markerat i grönt = avklarat

 

 

Day 1 - Yourself as a Sim with your traits/aspiration

 

Day 2 - A house you built

 

Day 3 - Your favorite neighborhood (EA, downloaded, or self-made)

 

Day 4 - The skill your Sim is most commonly learning

 

Day 5 - Your favorite EA object in the game

 

Day 6 - Something your Sims do that drives you crazy

 

Day 7 - Favorite interaction or facial expression of a Sim

 

Day 8 - The most common reason your Sims die

 

Day 9 - Favorite and least favorite expansion pack or version of the game

 

Day 10 - Favorite Sim in the neighbourhood *EA created*

 

Day 11 - Favorite NPC and why

 

Day 12 - The community lot you visit the most

 

Day 13 - Favorite piece of custom content/mod or the reason why you don’t have any

 

Day 14 - Your favorite and least favorite stage of a Sim’s life

 

Day 15 - The Life Time Aspiration/wants/fears your Sims most commonly have

 

Day 16 - Which Sims music you enjoy most

 

Day 17 - Your favorite “special” Sim species (Witches, Vampires, Aliens, Werewolves, Plant Sims, etc)

 

Day 18 - The longest family tree you ever had/the Sim you played with the most and why

 

Day 19 - One thing you would change about the game

 

Day 20 - A Sim you made that you’re most proud of

 

Day 21 - Something that happened/could happen that made you quit without saving

 

Day 22 - The most scandalous thing you’ve done with Sims

 

Day 23 - The most awesome Sims you’ve ever had without cheating

 

Day 24 - A video you made yourself with Sims

 

Day 25 - Something that happens in Sims you wish happened in real life

 

Day 26 - Favorite place to download cc

 

Day 27 - The cheat you use most commonly

 

Day 28 - An expansion pack you wish EA would make

 

Day 29 - The reason you started playing Sims in the beginning

 

Day 30 - The reason you are still a Sims fan today

 

 

 

Inte skapad av mig. Skapad av Simtastic på tumblr.com

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards