simoleons

Alla inlägg under februari 2013

Av simoleons - 28 februari 2013 13:23

Jepp, som rubriken lyder.

Min historia skulle jag blivit publicerad för lääänge sen, men mitt kära sims stänger ner sig varje gång jag ska börja spela på den sparningen.

Så, jag kommer antagligen radera dem eftersom jag just nu är lite (mycket) förbannad på mitt sims. Och jag kommer därför fixa till en nyhistoria istället. Det kommer dock ta lite tid eftersom jag inte ens skapat en familj, men jag har en lite idè så det står inte helt på ruta 1.

Och glöm inte att rösta på omröstningen, det är fortfarande bara 2 personer som har röstat av igår. 

Tack, till alla som läser jag blir så himla sk*t glad!! <3 


Update: Nu är huset byggt och simmarna klara, bara lite mer på huset och klart!

 

Av simoleons - 28 februari 2013 09:45

Hmm, just nu är huset jag skrev om för några dagars det senaste huset jag byggt.

Trallesolsvägen 9.

Det blir en liten bild också:

 

Detta är även mitt favorithus. Jag blev väldigt nöjd och om det gick skulle jag flytta in, på en gång. 


 

P.S Tack för alla som läser bloggen <3 Glöm inte att lämna en liten kommentar eller rösta i omröstningen ;-)

Av simoleons - 27 februari 2013 18:25

Det var väldigt svårt att göra mig själv. Haha, trodde det var liiite lättare, men nej.

Jag satt länge och försökte, jag blev dock frustrerad och gav upp och blev någorlunda okej.

Bilder:

Närbild på "mig" xD

 

Jag har nästan alltid jeans och någon slags tunika eller "lång" tröja. Det var svårt att få till håret eftersom jag har ännu längre hår än så.

Mina traits/aspiration (Karaktärsdrag/personlighet ,ungefär)

-Tankspridd
- Bra sinne för humor
- Konstnärlig (heter den so Owo?)
- Bokmal

Och jag gillar (av det som gick att välja) :

-Pop
-Spaghetti
-Turkos

Imorgon kommer dag två - Day 2 - A house you built

 

Av simoleons - 27 februari 2013 11:30

Klicka på bilderna för att ladda ner eller klicka HÄR!


Vill du inreda din sims studio med mer än bara de vackra tavlorna din sim målat?

Dessa föremål är perfekta för att fullända din sims studio med allt som kan tänkas behövas!


 

Anatomi-docka, en stol, en portfolio och när barnen vill skapa något eget - vattenfärger!

 

Ja, ett tips på hur du kan föra din studio,

   

Penslar. Det viktigaste man behöver, föruom färg såklart. Men även bord,paletter, mer färger och mer penslar behövs.


                              


 

Av simoleons - 26 februari 2013 20:00

Klicka på bilden för att ladda ner eller klicka HÄR!


Nepp, ingen dubbelpost-inlägg. Igår tipsade jag om Caki Boots för tjejer och när jag kollade lite mer på Juliana såg jag att det även fanns en "Male version" av dem.

Dessa är dock bara för vuxen/ungdom och inte tonåringar.


 

Av simoleons - 26 februari 2013 18:45

Jag kollade runt idag på tumblr.com och hittade en rolig 30 Day Sims Challenge och tänkte prova den ;D
Jag har inte skapat den här utmaningen och den finns här och här skapad av Simstastic  på tumblr.


30 Day Sims Challenge?!?

k it’s not really a challenge … it’s a Sims 30 Day Thing.  It’ll work with Sims 2 or 3.  Try to post a picture wherever possible (towards the end it gets harder) Happy Siming! =)

Day 1 - Yourself as a Sim with your traits/aspiration

Day 2 - A house you built

Day 3 - Your favorite neighborhood (EA, downloaded, or self-made)

Day 4 - The skill your Sim is most commonly learning

Day 5 - Your favorite EA object in the game

Day 6 - Something your Sims do that drives you crazy

Day 7 - Favorite interaction or facial expression of a Sim

Day 8 - The most common reason your Sims die

Day 9 - Favorite and least favorite expansion pack or version of the game

Day 10 - Your favorite celebrity as a Sim (made by you)

Day 11 - Favorite Sim living in the neighborhood that you didn’t create

Day 12 - The community lot you visit the most

Day 13 - Favorite piece of custom content/mod or the reason why you don’t have any

Day 14 - Your favorite and least favorite stage of a Sim’s life

Day 15 - The Life Time Aspiration/wants/fears your Sims most commonly have

Day 16 - A music clip/YouTube video of the background music you enjoy most

Day 17 - Your favorite “special” Sim species (Witches, Vampires, Aliens, Werewolves, Plant Sims, etc)

Day 18 - The longest family tree you ever had/the Sim you played with the most and why

Day 19 - One thing you would change about the game

Day 21 - Something that happened/could happen that made you quit without saving

Day 22 - The most scandalous thing you’ve done with Sims

Day 23 - The most awesome Sims you’ve ever had without cheating

Day 24 - A video you made yourself with Sims

Day 25 - Something that happens in Sims you wish happened in real life

Day 26 - Favorite place to download Sims custom content

Day 27 - The cheat you use most commonly and a cheat you rarely/never use

Day 28 - An expansion pack you wish EA would make

Day 29 - The reason you started playing Sims in the beginning

Day 30 - The reason you are still a Sims fan today


Jag kommer försöka göra varje dag, glömmer jag så blir det dubbelt bara ;) Jag kommer börja imorgon med

Day 1 - Yourself as a Sim with your traits/aspiration, missa der inte !


 

Av simoleons - 26 februari 2013 07:15

Tack!! Klockan är ca 7:00 på morgonen och när jag kommer in för att kolla lite på bloggen ser jag detta på statestik:


 


11 besökare? Ja, det tycker jag är sjukt bra för att vara 7:00 på morgonen. Det är väl rätt "lite", men för mig, att det varit så många på min blogg fast det är tidig morgon, kan jag bara säga tack alla som tittar och kommenterar, eller röstar och säga: Fortsätt så för det betyder allt för mig att ni tittar in och får mig att trycka på "Skapa inlägg" och skriva om min största hobby - sims.


 

Av simoleons - 25 februari 2013 22:12

Klicka på bilderna för att ladda ner eller klicka HÄR!


Vill du,precis som jag, ha snygga boots med klack för dina tonårs simmar?

Dessa snygga Caki Boots är gjorda av Juliana Sims och är för tonåringar, bara och har två kanaler för färger.


 

Not swedish? Translate!

Sök i bloggen

Presentation


Hej!
Jag är Vanessa, är 14 höstar ,älskar sjur,måla, spela sims och driver den här bloggen!

Kul att du tittade in;)
Glöm inte att lämna en kommentar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du att jag ska skriva om?
 Fusk
 Guider
 Historier
 Gameplay
 Nedladdningar
 Simmar (Veckans stil m.m)
 Annat (kommentera gärna)

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

30 Day Sims Challenge

 

Vilka dagar är redan klara och vilka kommer?

 

Markerat i grönt = avklarat

 

 

Day 1 - Yourself as a Sim with your traits/aspiration

 

Day 2 - A house you built

 

Day 3 - Your favorite neighborhood (EA, downloaded, or self-made)

 

Day 4 - The skill your Sim is most commonly learning

 

Day 5 - Your favorite EA object in the game

 

Day 6 - Something your Sims do that drives you crazy

 

Day 7 - Favorite interaction or facial expression of a Sim

 

Day 8 - The most common reason your Sims die

 

Day 9 - Favorite and least favorite expansion pack or version of the game

 

Day 10 - Favorite Sim in the neighbourhood *EA created*

 

Day 11 - Favorite NPC and why

 

Day 12 - The community lot you visit the most

 

Day 13 - Favorite piece of custom content/mod or the reason why you don’t have any

 

Day 14 - Your favorite and least favorite stage of a Sim’s life

 

Day 15 - The Life Time Aspiration/wants/fears your Sims most commonly have

 

Day 16 - Which Sims music you enjoy most

 

Day 17 - Your favorite “special” Sim species (Witches, Vampires, Aliens, Werewolves, Plant Sims, etc)

 

Day 18 - The longest family tree you ever had/the Sim you played with the most and why

 

Day 19 - One thing you would change about the game

 

Day 20 - A Sim you made that you’re most proud of

 

Day 21 - Something that happened/could happen that made you quit without saving

 

Day 22 - The most scandalous thing you’ve done with Sims

 

Day 23 - The most awesome Sims you’ve ever had without cheating

 

Day 24 - A video you made yourself with Sims

 

Day 25 - Something that happens in Sims you wish happened in real life

 

Day 26 - Favorite place to download cc

 

Day 27 - The cheat you use most commonly

 

Day 28 - An expansion pack you wish EA would make

 

Day 29 - The reason you started playing Sims in the beginning

 

Day 30 - The reason you are still a Sims fan today

 

 

 

Inte skapad av mig. Skapad av Simtastic på tumblr.com

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards